ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות ירושלים
|
2502-08
01/04/2009
|
בפני השופט:
שניידר אנה
|
- נגד - |
התובע:
יוסי טהר
|
הנתבע:
פלאפון תקשורת בע"מ
|
פסק-דין |
1. על פי כתב התביעה, ביום 01.05.08 רכש התובע שירותי "פלא-חו"ל" של הנתבעת שכללו השכרת מכשיר טלפון הכולל אפשרות לקבל ולהוציא שיחות בחו"ל, וכן חוברת מדריך טיולים לברצלונה, יעד חופשתו של התובע.
לטענת התובע, למרות מאמצים רבים להפעיל את המכשיר שקיבל מהנתבעת במהלך שהותו בחו"ל - לא עלה הדבר בידו, וכמו כן הוא לא קיבל כלל את מדריך הטיולים שהובטח לו.
2. לטענת התובע, בהיותו חולה לב ואב לחייל קרבי, היה המכשיר חיוני ביותר עבורו, ואי תקינותו העיבה קשות על חופשתו בחו"ל, וכך גם חסרונו של מדריך הטיולים.
על כן דורש התובע פיצוי בסכום של 10,000 ש"ח.
3. לטענת הנתבעת בכתב ההגנה, התובע לא פנה לנתבעת מחו"ל ולו פעם אחת בטענה כי נפלה תקלה במכשיר, ולכן לא יכלה הנתבעת להביא לפתרון הבעיה הנטענת.
עוד נטען, כי במעמד אספקת מכשיר פלאפון חו"ל סופק לתובע גם שובר לקבלת המדריך בחנות "סטימצקי" בשדה התעופה ולפיכך לא ברורה טרונייתו של התובע בענין זה.
4. הנתבעת טוענת, כי ערכת המכשיר צויידה בכרטיס המבהיר את מספר מוקד פלאפון חו"ל של הנתבעת אליו יש לפנות בכל מצב של תקלה, במשך 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. בנוסף, בגב המכשיר קיימת מדבקה עם המספר של מוקד פלאפון חו"ל.
לטענתה, אילו פנה אליה התובע מבית המלון ו/או מטלפון ציבורי, היתה הנתבעת מסדירה את הענין ואף היתה מזכה אותו בשל עלות השיחה. הנתבעת טוענת, כי התובע ישב באפס מעשה, נמנע מלפנות אליה, והאחריות למחדל רובצת לפתחו.
5. הנתבעת גם מפנה לסעיף 12 לתנאים הכלליים המצורפים להסכם שעליו חתם התובע בעת קבלת המכשיר, שממנו עולה, כי הנתבעת אינה אחראית לכל נזק שנגרם ללקוח בקשר לשירות נשוא ההסכם.
6. בדיון שהתקיים בפני נשאל התובע ממה מורכב הסכום אותו הוא דורש מהנתבעת, ועל כך ענה התובע:
"
הסכום מורכב מהטיול שלנו שהתחרב לגמרי, סכום של 5,000 ש"ח הוא עלות הטיול שלי ושל אשתי, ועוד 5,000 ש"ח עוגמת נפש, הוצאות וטלפונים" (פרוטוקול עמ' 2 שורות 20-19).
7. לאחר ששמעתי את הצדדים ועיינתי במסמכים, הגעתי למסקנה שדין התביעה להידחות.
התובע אמר בעדותו שכאשר קיבל את הערכה של המכשיר בשדה התעופה נאמר לו שהיא כוללת הכל (פרוטוקול עמ' 3 שורה 19). אם הקשר לישראל היה כה חשוב לתובע - היה עליו לבדוק היטב את הערכה בעת קבלתה ולקרוא את ההוראות בטרם יציאתו מהארץ, על מנת לוודא שהוא מבין את כל ההסברים בדבר דרכי ההתקשרות. כך גם לגבי מדריך הטיולים. משלא עשה התובע כן לפני עזיבתו את הארץ, אין לו להלין אלא על עצמו לגבי אי הנוחות שנגרמה לו במהלך החופשה.
8. התובע גם לא ניסה להקטין את נזקיו על ידי התקשרות אפקטיבית לנתבעת מאמצעי תקשורת חלופיים. הרי אם התובע לא יצר בפועל קשר עם הנתבעת, כיצד ציפה שהתקלה תתוקן על ידי הנתבעת 2?
9. לאור האמור, התביעה נדחית.
לפנים משורת הדין, אין צו להוצאות וכל צד ישא בהוצאותיו.
ניתן להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים תוך 15 ימים.
המזכירות תשלח העתק מפסק הדין לצדדים.
ניתן היום ז' בניסן, תשס"ט (1 באפריל 2009) בהעדר הצדדים.